-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:3712 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:24

چگونه مي توان با مردها كنار آمد ؟



سوال بسياركلي و نا مفهوم است ، اگر در پرسش ياد شده منظور از مردان روشنتر بيان مي شد امكان پاسخ دقيق تر فراهم مي گرديد . به هر حال در پاسخ به اين سؤال مي توان گفت نحوه روابط با مردان در چند گروه طبقه بندي ميشود و چگونگي ارتباط و يا به تعبير شما (كنار آمدن ) با آنها ضوابط خاص خود را دارا ميباشد . بطور مثال : يك گروه از مردان نقش همسر را در زندگاني زناشويي دارند گروه ديگري بعنوان بستگان درجه يك (برادر ، پدر ) مطرح مي باشند .

گروه ديگري از مردان به عنوان همكار و يا همكلاسي در محيط كار و مراكز آموزشي نقش دارند ، مرداني هم هستند كه در هيچ يك از گروههاي ياد شده قرا ر نمي گيرند .

1 ـ در خصوص گروه اول بايد گفت توجه به روابط زناشويي و دقت نظر در وظايف و تكاليف متقابلي كه در برابر يكديگر دارند محيط خانه را سرشار از عشق و صفا و صميميت خواهد ساخت .

خانواده مركز عشق و عواطف است و، زن مظهر مهر و محبت . آن هنگامي كانون خانواده لبريز از صفا و صميميت خواهد شد كه نگاههاي مهرآميز زن محبت متقابل مرد را در پي داشته باشد .

پايه اي اصلي ازدواج بر اساس صفا و دوستي ، مودت و رحمت و صميميت قرار دارد . نه اجبار و تحميل .

خداي عز وجل رشته محبت و پيوند عاشقانه را اساس روابط زناشويي قرار داده است . ‹‹ و جعل بينكم مودة و رحمة ›› از اين عامل اساسي كه بگذريم آگاهي و عمل به وظايف و تكاليف شرعي و اخلاقي كه تفصيل آن در كتب فقهي و تربيتي بيان گرديده بهترين راه استحكام پيوندهاي عاطفي و زناشويي است .

2- روابط با بستگان درجه يك بر اساس اصل اخلاق صله رحم و روابط خويشاوندي است . رعايت احترام و حرمت نهادن به ارزشهاي اخلاقي مبناي اين روابط ،بهترين راه جلب محبت محسوب ميشود .





- درخصوص روابط زنان با مردان در محيط كار و مراكز آموزشي و.... بايد گفت رعايت موازين شرعي و حفظ حدود و حريم احكام مقدس اسلامي بهترين راه كنار آمدن با مردان است .

4- و بالاخره مرداني كه در هيچ يك از گروههاي ياد شده قرار نمي گيرند طبيعي است كه اين روابط بايد در موارد ضرورت و نياز باشد آنهم با رعايت حداقل تماس و ارتباط به شرط رعايتضوابط و مقررات و قوانين شرعي در غير اين صورت احتمال قرار گرفتن در دايره گناه و معصيت وجود دارد كه بايد از آن به شدت اجتناب ورزيد .

در تمامي موارد گفته شده اصل رعايت عفت و حجب و حيا از موارد اصلي و اساسي محسوب مي گردد .



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.